Ugrás a tartalomra
x

Érdemes edzeni, amikor úgy érzed, beteg leszel?

Sokan még akkor is keményen tolják a teremben, ha betegek - két deadlift között gyorsan kifújják az orrukat és köhögéssel jelzik, ha szeretnék használni valamelyik gépet. De ez mennyire jó ötlet?

Ausztrál kutatók fejében is megfogalmazódott a kérdés. Szerintük ugyanis lehet edzeni betegen - persze csak akkor, ha nem vagy lázas -, az immunrendszeredet pedig szénhidrátokkal könnyen megerősítheted. Az eredményeik szerint ha közvetlenül edzés előtt vagy közben fogyasztod ezeket a tápanyagokat, kevésbé reagál a mozgásra negatívan az immunrendszered és később is keményebben tud dolgozni annak érdekében, hogy egészséges maradj.

Szóval, ha legközelebb úgy érzed, megkörnyékezett valamilyen betegség, egyszerűen fogyassz egy kicsivel több minőségi szénhidrátot!

Ezen kívül más változtatások is segíthetnek abban, hogy ne betegedj le: a protein például megelőzheti a felsőlégúti betegségek kialakulását - edzés után mindenképp tolj le egy shake-et.

És persze a legfontosabb: ha nem érzed jól magadat, de mindenképp szeretnél edzeni, akkor könnyíts az edzéstervedet és végezz rövidebb, közepes intenzitású edzéseket,hiszen így szakértők szerint kicsit még erősítheti is a szervezeted védekezőképességét. Az viszont tény, hogy a pihenésnél nincs hatásosabb gyógyír a betegségre!

A következő tippek pedig sokat segítenek abban, hogy megerősítsd az immunrendszeredet!

1. Fertőtlenítsd a levegőt!
Az aromaterápia rengeteg mindenben a segítségedre lehet! A téli időszakban különösen fontos, hogy emeld a levegő páratartalmát, illetve illóolajok segítségével fertőtlenítsd is azt. Aromalámpába vagy nagyobb hatékonyságú diffúzorba csöpögtess citrom, teafa vagy rozmaring illóolajat, mindhárom remek fertőtlenítő.

3. Fókuszálj a fehérjékre!
Rengeteg kutatás kimutatta, hogy ha nem fogyasztunk elegendő fehérjét, rohamosan gyengülni kezd az immunrendszerünk. Ha azt érzed, valami nem stimmel az egészségeddel, erősíts fehérjében gazdag élelmiszerrel: egyél minél gyakrabban tojást, halat, joghurtot, sovány húsokat.

4. Teázz, teázz, teázz!
Először is: igyál jó sok folyadékot, ez alap. Minden második pohár vizet helyettesíts egy csésze fekete teával. Tégy bele jó sok citromot (ennek nyákoldó hatása van) és mézet, ami remek antibakteriális hatóanyag. Ha érzékeny vagy a koffeinre, délután négy óra után fekete tea helyett igyál inkább roibost.

 

5. Vegyél forró, illóolajos lábfürdőt!
Ha napközben nagyon átfáztál és jégtömbökké változtak a lábfejeid, lefekvés előtt vegyél forró lábfürdőt. Három-négy evőkanál sóhoz tölts néhány csepp teafa illóolajat, a keveréket add a vízhez és áztasd benne a lábaidat 5-10 percig. Utána rögtön bújj be az ágyba. Ha gyengének, levertnek érzed magad, masszírozd át a talpaidat a fürdő után, a reflexpontok nyomogatásával stimulálhatod a nyirokkeringést és az immunrendszert.

6. Feküdj le korán!
A fertőzések ellen a leghatékonyabb módszerünk az alvás. Csak a kipihent szervezet képes eredményesen ellenállni a baciknak, gondoskodj hát róla, hogy minden éjszaka meglegyen a 7-8 óra zavartalan alvásod.


7. Hagyd el az alkoholt!
Az alkoholfogyasztás bekavarhat az alvásodba, rontja az alvás minőségét és lerövidíti a mélyalvás és a REM időtartamát, így a szervezet nem tud kellőképpen regenerálódni ahhoz, hogy hatékonyan vegye fel a harcot a kórokozók ellen.

forrás: www.menshealth.hu